måndag 18 februari 2013

Blandad dag!

Ja, det har varit en "blandad dag" idag. Lite av varje och lite bra och lite dåligt och lite hemmatid och lite teologen tid - blandat, helt enkelt!

Planen var att åka in till Lund direkt i morse - men dålig nattsömn och ordentlig huvudvärk satte stopp för det!! Jag tyckte ändå att jag fick ut något utav förmiddagen trots att jag blev hemma, och jag var på plats på CTR ca tjugo i tolv.

Jag satt med på mentorsmöte i Tros- och Livsåskådningsvetenskap (långt ord!) mellan tolv och ett, och det var jätteroligt och spännande! Jag har inte läst mycket TLV alls - det ingick nåt i stil med 4 gamla poäng när jag läste min urgamla baskurs (våren 2006 ... tror jag ...) och sen läste jag 15hp Kristen Troslära, som väl var "typ" systematisk teologi på hösten 2007 - men det var spännande att sitta med och lyssna på tankar, funderingar och begrepp, även om det bara var tre studenter där ...
Efter mentorsmötet och lite "individuell handledning" (som det så vackert heter) blev det lite allmänt småplock med mail och annat.

Kl. tre hade vi gemensam SI-handledning - tyvärr med ganska dålig uppslutning! I utgångsläget hade verkade det som alla 8 mentorer skulle kunna komma, sen var jag rätt så säker på ett bortfall, och en mentor kom strax innan mötet och meddelade att han inte kunde komma .... men av resterande kom faktiskt bara fyra.
Det blev ändå ett bra möte tyckte jag, trots att vi inte var så många fick vi igång en del bra diskussioner och det känns som det fungerar bra ute i verksamheten nu, vilket är toppen!

Jag åkte hem vid fyra tiden - i ett riktigt usligt väder!! Någon slags jätteläskig bladning av snö och regn som bara var extremt blöt och slabbig och allmänt otäck ... när jag kom till Landskrona lyckades jag naturligtvis missa min buss också, och fick gå en bra bit - och var totalt genomblöt när jag väl kom hem!

Dagens bild:
Uschligt väder på väg hem!!

Inga kommentarer: