söndag 24 februari 2013

En bra helg

Ja, efter berg- och dalbanan som har varit måste jag säga att helgen har varit övervägande bra.
En hel del tankearbete - vilket jag vet att jag behöver ibland - men jag har faktiskt också lyckats omsätta en hel del utav tankarna till praktiken, vilket inte alltid är så lätt annars.

Egentligen har jag inte mycket konkret att skriva om, mitt intensiva tankearbete är väldigt privat och inte något jag gärna vill dela med mig utav i bloggen - och därmed uteblir också en hel del utav "omsättandet i praktiken" ...

Jag antar att kontentan är att jag försöker få ordning på en himla massa saker nu och även om jag är medveten om att det kommer att komma bakslag - det kommer alltid bakslag - så är jag nöjd och glad så länge det går fler steg framåt än tillbaka i alla fall! :)

Veckan som kommer innebär inte mycket rent konkret heller - klippning imorgon eftermiddag, observation på GT mentorsmöte på tisdag eftermiddag, och det ser jag verkligen fram emot! Jag saknar hebreiskan oerhört mycket, och även om jag då och då kan stöta på Ola och prata med honom blir det inte alls på samma sätt som när jag själv arbetade som mentor ... så att åtminstone få observera på ett mentorsmöte ska bli jättekul!!

Annars hoppas jag slutföra och sammanställa höstterminens SI-rapport och skicka den vidare - och så hoppas jag på en hel del uppsatsjobb. Det vore verkligen skönt att få lite mer kontinuitet i arbetet med uppsatsen än vad det har varit nu på ett tag så jag håller tummarna för det!

Dagens bild:
En favoritbild på M, 1 januari 2009. Älskar minen och blicken! :)