söndag 10 februari 2013

Jul och nyår

Det känns ofrånkomligen konstigt att göra ett "jul och nyår"-inlägg när vi snart är i mitten av februari (!), men så går det ju när man har låtit blogga ligga så här länge! :-)

Jag spenderade jul och nyår med familjerna som vanligt. Tyvärr var jag ganska så slutkörd redan innan resan norrut, och jag har svårt att koppla av under helgerna, så stundtals blev det ganska arbetsamt! Det var självklart fantastiskt roligt att träffa alla igen, och det blev en lite annorlunda jultradition just i år (som jag av olika anledningar kanske inte ska ta i detalj här - är ni nyfikna får ni tjoa till så ska jag berätta i ett annat forum! *skratt*).

Det blev tid både med mamma och med pappa och hans familj och även tid ute i sommarstugan vilket var mysigt. Det var ganska länge sedan jag var där på vintern nu, och åtminstone två utav dagarna hade vi fantastisk tur med vädret, då det var sol och ca -5 grader! Tjejerna hade fått nån stor "snö-bräda-lapp-åk-sak" (ingen aning om vad de ska kallas!) som de både fick plats på, och den var en enorm hit, de åkte i timmar på den - framlänges och baklänges och i sidled och i gupp .... världens bästa tidsfördriv! :-) Självklart tvingades vi vuxna till varsin runda på den också!! :-)

Jag spenderade nyår hos mamma, lugnt och stillsamt men väldigt mysigt och skönt, och åkte hem den 2 januari - det kändes lite tidigt, men visade sig vara tur, med tanke på hur otroligt intensiv januari månad blev!!

Foton från jul och nyår!
(Ber lite i förväg om ursäkt ifall det blir missar och felaktigheter med mina foton ett tag framöver - har alltid haft alla blogg-foton på Photobucket, de har nu bytt till sin beta-version, som enligt mig är betydligt sämre än den förra versionen, ingenting funkar som jag vill och jag har spenderat ett antal irriterade timmar bara med att försöka ladda upp bilder på vettigt sätt ... men jag ska försöka att få bilderna att fungera som vanligt i alla fall!!)


Julfirande med pappa och hans familj:



I sommarstugan:



Vinterkul!!



Mammas vackra Smulan!



Än en gång - hoppas bilderna funkar! Med nya Photobucket har det tagit tre gånger så lång tid att försöka få in dem i inlägget som det brukar *suck!* ... Upptäcker ni några felaktiga bilder/länkar - hojta gärna så får jag försöka se om det går att rätta till (varför kunde vi inte få behålla det gamla Photobucket som funkade BRA!??)!

6 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Annorlunda jultradition låter spännande! do tell! :)

Gillar bilderna - småtjejerna tycks ha växt igen!

Jessica sa...

Vågar inte riktigt skriva här (tror det är långsökt att tro att "fel personer" läser, men möjligheten finns) - försöker skicka mail om det, och annat, i helgen! :)

Jepp, de bara växer och växer ... nästan lite läskigt hur fort det går! :)

The Darkest Night sa...

ok, ingen fara, förstår:)

ja kan tänka mig det! helt galet vad alla växer upp fort! lol

Jessica sa...

Ja, man försöker liksom intala sig själv att tiden inte går så fort och att man inte blir så gammal ... och sen inser man att den där lilla lilla bebisen som man knappt våga hålla i för "inte så länge sen" ... fyller 9 år om några månader! Totally scary!! LOL!!

The Darkest Night sa...

very very unbelievably scary! lol

Jessica sa...

Totally! *lol*!