söndag 17 februari 2013

Det där med namn ...

Jag vet att jag när jag startade den här bloggen gick ut med att jag inte skulle använda namn, utan bara initialer, när jag skrev mina inlägg - men om folk tyckte det var okej att jag skrev ut deras namn fick de höra av sig ...
Nu har jag tänkt om lite ...
Jag förstår tanken på personlig integritet och privatliv och så - och jag kommer inte här i bloggen att lägga ut namn på familjemedlemmar, mina systrar o.s.v. Däremot kommer jag att skriva ut namn när det nu handlar om människor i min närhet, människor som jag träffas och umgås med. Ursprungstanken kring detta med initialer kom dels för att inte utlämna mina familjer men också när jag skrev bloggen på engelska ... men som sagt, nu har jag tänkt om.

Jag kommer som sagt att skriva ut personnamn nu, men respekterar självklart om det finns de runt omkring mig som inte vill att jag gör det.
Så ... har ni något emot att jag skriver ut ert namn här på bloggen och antingen inte vill bli omnämnda alls, eller vill att jag bara skriver ut initialen - hör av er! Skicka ett mail, skriv en kommentar, tjoa på Facebook eller skriv ett sms - så löser vi det! :)

Dagens bild:
Längtar verkligen tillbaka till London!!
Bilden är tagen från London Eye, den 25 september 2012 (med mobilkameran).

 

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

London baby!!! (sorry...såg London-avsnitten av Bones igår, och är nu HELT inne på att åka till London LOL)

alltid svårt med privacy-gränser...man vill inte vara för opersonlig, men samtidigt inte skriva för mycket, eller att någon ska känna sig utelämnad....

Jessica sa...

LOL! Ja, jag vill SÅ^gärna också åka till London ...

Jättesvårt det där - men jag tycker det har blivit mer och mer "öppet" nu, än när jag började med internet, började blogga, ha hemsidor osv. Nu med sociala medier som facebook, twitter, instagram osv känns det som, i alla fall bland lite yngre, att det mesta är tillåtet ...
Jag känner i alla fall att det blir väldigt stelt och lite komplicerat i bloggen med bara initialer nu, så jag kör på - och om folk tar illa vid sig får de höra av sig, då respekterar jag självklart det!