söndag 18 augusti 2013

Familjebesök i Landskrona

Pappa och hans familj körde ner mig till Skåne i början av augusti, och stannade för en liten mini-semester. De har gjort så ganska länge nu, tagit någon utflykt till Skåne under sommaren och jag tycker det är jättemysigt.

Vi fick en otroligt fin resa ner hit från stugan, där allting klaffade helt perfekt. Det var bra resväder, uppehåll men inte gassande sol, vi hittade bra rastställen, det var inte för mycket trafik, inga olyckor eller vägarbeten och barnen skötte sig perfekt! En helt suverän resa med andra ord.

Den första bilden är från vårt första rastställe, den andra från min balkong när vi hade kommit fram.



Vi åkte ner den 7 augusti och den dagen blev inte mycket gjort, resan var nog, och all uppackning, ordnande med sängplatser o.s.v.
På förmiddagen den 8 augusti tog pappa och familjen en utflykt till stan, medan jag var hemma och försökte komma i ordning lite, få uppackat mina saker, kollat datorn och så - och på eftermiddagen tog vi en tur till havet. Det var riktigt igenmulet men otroligt varmt - så det var i princip bara vi på hela badstranden, och en ganska så häftig känsla faktiskt ... det hängde lite oväder i luften, och vi såg att det regnade över Ven, men vi fick inte ens ett regnstänk och barnen kunde bada! (Av principskäl lägger jag inte upp badbilder på barnen, så det blir andra bilder från stranden istället.)



På vägen hem stannade vi till i barnens favoritlekpark och där var det allra roligaste nu en cykelkarusell!! (De hade varit där med sin mamma dagen innan, medan pappa och jag tog en kort handlingstur, och det var samma sak då, BARA cykelkarusellen i typ en halvtimme!!)


Lite lek hemma hos mig på morgonen den 9 augusti:


Sen tog vi en promenad längs havet och gick in på citadellet ... och så avslutade vi vid klätterträden, en riktig höjdare! :)










Det blev en tur till havet även denna eftermiddag, betydligt finare väder och betydligt mer folk! :-)


Och så åkte de på morgonen den 10 augusti ... och avskeden är alltid lika jobbiga!

6 kommentarer:

The Darkest Night sa...

massa fina bilder!! :)

svårt att välja favoriter, men den på M & I på din balkong är ju såå härlig!!

också havsbild #2 ( bryggan) är fantastisk!

och klätter-träd bilderna så klart :)

Minns en liknande cykelkarusell som var en STOR favorit när jag var liten (fanns nära där vi har stugan nu, på den tiden hyrde vi ofta i samma område). Tyckte den var SÅ cool! mest för att den inte fanns någon annan stans skulle jag tro :)

Jessica sa...

Thanks, kul att du gillar bilderna! :)
Gillar också balkongbilden! :)

Coolt, cykelkarusell verkar toppen ... kan nog vara det att de inte är så vanliga. Tror aldrig jag hittade nån sån när jag var liten!! (not fair, right?!? *lol*)

The Darkest Night sa...

Nej tror de är väldigt ovanliga...tror "min" var blå och väldigt rostig (så tvivlar på att den finns kvar....eller om jag tom vet att den inte finns kvar? Den låg lite gömd på lekplatsen så väldigt häftigt när man hittade den!...tror den var mindre men högre?

nope, inte fair alls! :)

Jessica sa...

Lol! Coolt!

Kollade gamla bilder, och den här karusellen var också blå och väldigt rostig när vi började gå dit med tjejerna - men tydligen är den populär, för nu är det röd och jättefin och nymålad! :):)

Dakota sa...

Helt underbara bilder!! :)

Jessica sa...

Aw, tack - vad kul att du gillar dem!! :)