torsdag 15 augusti 2013

Ostindiefararen Götheborg

Ostindiefararen Götheborg anlade i Landskrona i slutet av maj, som en del i stadens 600-årsfirande! Den 26 maj lyckades jag ta mig ner till hamnen för att beskåda och fotografera, och det var riktigt häftigt faktiskt. I vanlig ordning borde man kanske ha läst in sig lite bättre innan man åkte dit, men hur som helst var det roligt och spännande att få se det maffiga skeppet på nära håll.

De första bilderna är tagna med RetroCamera (mobilen) övriga bilder med min vanliga mobilkamera samt med min Nikon Coolpix L23.




4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

wow! Måste varit riktigt coolt att se! :) Snygga bilder också! (nu fick jag Onedinlinjen i huvudet...men den båten kanske inte ens såg ut så? var väl 25-30 år sen jag såg den serien lol)

Jessica sa...

Ja, det var verkligen jättehäftigt!! Jag mådde inte alls bra då, och övervägde att inte ge mig ut alls, men nu i efterhand ångrar jag mig inte alls. Hade varit ännu coolare att se när den lade till, tydligen sköt de salut när de kom in mot Landskrona! :D
Måste ju erkänna att jag inte har nåt minne alls av Onedinlinjen, annat än att jag känner igen namnet! *oops* *lol* :)

The Darkest Night sa...

Minns inte så mycket från Onedinlinjen heller..skulle tro jag var runt 8 eller nåt sånt när den gick på TV, så vet inte om skeppet är det minsta likt LOL

Jessica sa...

LOL!