fredag 16 augusti 2013

Västkusten, 3 juli

Den 3 juli blev det en utflykt till Västkusten med pappa och hans familj. Ursprungligen var det tänkt att vi skulle åka dagen innan, men jag mådde riktigt dåligt då, så vi fick skjuta på det en dag. Tyvärr var jag inte i form den här dagen heller, även om jag fick ut en hel del av dagen ändå.

(Jag tror att alla bilder är tagna med min Nikon D40X - eventuellt kan någon mobilbild ha smugit sig in också ... )

Första stopp blev Grebbestad, och vi åt lunch uppe på det höga berget ... vilken utsikt!!! Tyvärr hade jag tämligen svårt att ta mig upp och ner för alla trappor då jag fortfarande mådde dåligt, och mycket energi gick åt just till att fixa sådana saker - men det var ändå riktigt roligt att ha varit uppe där, och som sagt, utsikten är fantastisk!




Och så lite lek i en båt-lekpark förstås! :-)



Från Grebbestad åkte vi vidare till Fjällbacka! Jag har tidigare bara varit där med mamma, så det kändes lite konstigt ... och så var det ofrånkomligen konstigt att vara i Fjällbacka utan att prata Camilla Läckberg och Erika och Patrik! *skratt*



En glass blev det också i Fjällbacka! :-)



Mer från Fjällbacka!



Vi avslutade dagen på Sälviks camping, för att tjejerna skulle få bada lite ... och ca fem minuter efter att vi hade satt oss i bilen för att åka hem kom regnet - snacka om timing! :-)

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

fantastiska bilder!! hoppas fortfarande på att jag ska lyckas ta mig till västkusten i år..får se hur det blir...

känner igen det där med Fjällbacka..var där med brorsan som inte vet nåt om Läckberg... lol

Jessica sa...

Tack!
Hoppas du tar dig iväg till västkusten! *håller tummarna*

Lol! Visst känns det skumt att gå där med folk som totalt saknar Läckberg-kopplingen?! :D

The Darkest Night sa...

ja jag hoppas det. Behöver ju inte vara mitt i sommaren, men det får ju gärna vara fint väder. Tyvärr styr min hälsa det mesta :(

ja..det känns helt "fel"...LOL

Jessica sa...

Nej, det är ju inget vidare att åka dit om det bara regnar.
Håller tummarna för att det ska fungera så du kan komma dit vid tillfälle!