måndag 26 augusti 2013

Hoppsan!

Oj då!
När jag väl gjorde en jätteansträngning och kom ikapp med bloggandet var det ju inte meningen att bloggen skulle bli liggande en hel vecka sen! *oops*
Det jag väl kan säga är att även om inte jättemycket rent praktiskt hände under förra veckan arbetar jag med förändringar i mitt liv på väldigt många plan nu, och det är ganska så tufft att tackla ... så även om jag inte har haft grymt mycket inskrivet i min kalender har det ändå varit en tämligen intensiv vecka!

Den vecka som startade idag blir desto mer praktiskt intensiv ... jag har oerhört mycket att göra inför kursstarten och bara den här veckan är det väl åtta eller nio möten inplanerade - där jag ska leda alla utom ett! *yikes!*
Det är förstås mentorsarbete för det mesta, mycket som ska ordnas och fixas och fås färdigt innan kursstarten nästa måndag, och det är mycket jag är nervös för. Jag står för att jag tycker det är roligt och spännande att arbeta med en hel verksamhet på det här sättet, att få ett helhetsperspektiv på något på ett sätt som jag aldrig har fått tidigare - men det går inte att komma ifrån att det är många utmaningar att ta sig an och en hel del ångest att tackla och bearbeta!

Idag fick jag slutligen fastställt och klart att vi får mentorsverksamhet på alla de kurser vi hade tänkt, jag träffade den siste mentorn idag, han var intresserade och tackade ja till jobbet idag på förmiddagen och det känns oerhört roligt, för att inte säga vältajmat - eftersom den allmänna SI-utbildningen går av stapeln imorgon och på onsdag! :-)

Under veckan gäller ett antal "lärarmöten" (där jag som SI-ansvarig, samt mentorn och inblandade lärare träffas för att diskutera hur kursupplägget ser ut och hur vi bäst ska kunna använda mentorsverksamheten och dess resurser), i Bibelvetenskap, i Islamologi och för masterprogrammet Religious Roots. Det blir ett kandidatuppsatsmöte, och jag ska träffa mentorerna för grundkurserna i Religionsvetenskap/Teologi samt Religionshistoria - och så blir det ett stort möte för samtliga mentorer där all allmän information går ut, vi skriver kontrakt o.s.v.

Mitt i allt detta ska jag helst av allt också komma igång och in i mitt uppsatstänk - jag kommer eventuellt att bli personlig mentor åt två studenter ... och så var det ju det där med att söka jobb också ... Jag har en känsla av att jag inte kommer att gå sysslolös den närmaste tiden precis!

Jag hoppas kunna uppdatera bloggen åtminstone lite kort varje eller varannan dag framöver - vore roligt att få lite rutin på bloggandet och få det att fungera på ett bra sätt!

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

känner igen det där LOL Man är så nöjd (och trött) över att man äntligen är ikapp, att man liksom släpper bloggen...i alla fall brukar jag gör så.

Fast nu har jag lyckats blogga varje dag i mer än vecka - tror det var 4 år sen jag var så "duktig" sist LOL

Får väl se hur länge det håller i sig, vet att så fort jag missar en dag eller två så tappar jag intresset och så går veckorna...

låter helt klart som du kommer vara busy! lycka till med allt!

Jessica sa...

LOL!
Exakt sån är jag också!!

Kul att du är igång och bloggar så mycket nu!! Ligger helt klart efter med att läsa och kommentera på din blogg, ska försöka åtgärda det! :)