torsdag 15 augusti 2013

Promovering, Lund 31 maj 2013

Trots att jag har bott i Skåne i över tio år och varit engagerad på universitetet i åtminstone sju, åtta år har jag faktiskt aldrig varit inne i Lundagård då det har varit promoveringsprocession förrän nu i år (kan ha att göra med att jag känner någon som faktiskt promoverades då *skratt*)! Hur som helst var det en otroligt fin dag i Lund och det är utan tvekan väldigt pampigt att vara där vid ett sådant tillfälle. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att stanna tills själva promoveringen var slut och vara med efteråt, utan alla bilder är tagna innan ceremonin i Domkyrkan.

De första bilderna är tagna med RetroCamera appen i mobilen, resterande bilder med min vanliga mobilkamera samt min Nikon Coolpix L23.






5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Fina bilder - jätte-kul att se!
universitetet ser verkligen fint ut! mer som ett slott än en skola:)

Jessica sa...

Lund och universitetet visade verkligen upp sig från sin bästa sida vid promoveringen - men jag håller med, universitetsbyggnaden är riktigt fin faktiskt.
Jag har faktiskt varit på föreläsning där EN gång (i princip bara administrativ personal som sitter där nu), 2001 ... det var kul för att det var just DÄR, men i övrigt fullständigt superhemskt ... ingen tavla att tala om, och gamla träbänkar, typ riktigt gamla kyrkbänkar ... ingen höjdare alls! :)

The Darkest Night sa...

Känns lite typiskt att det bara är fint på utsidan, lol!

Men det ser helt klart speciellt ut utifrån :)

Jessica sa...

Lol! Ja, verkligen! Egentligen var det nog lite häftigt även där inne, just att mycket av det gamla var bevarat, man hade inte rivit ut och byggt nytt ... men SÅ kul var det inte att sitta 90 minuters pass på stenhårda träbänkar och lyssna på svammel om skriftlösa religioner! ;)

The Darkest Night sa...

Kan förstå det!