onsdag 14 augusti 2013

Vår ~ Sommar ~ Höst

Jag inser att det var väldigt länge sen bloggen uppdaterades ordentligt nu, men på något sätt har jag släppt taget om den medvetet.
Våren var inte alls bra för mig, på något sätt. Jag har normalt sett svårt för vårar (får ofta vårdepressioner, aldrig höstdepressioner), men den här var en utav de värre ...
Somrar för mig är speciella eftersom jag inte är hemma värst mycket under sommarmånaderna - men våren och sommaren har fått mig att tänka till ordentligt och jag tror att jag kanske faktiskt kan börja jobba med en del större problemområden nu, och faktiskt få saker och ting att fungera lite bättre.
Och då är det kanske inte så dumt att försöka komma igång med bloggen igen också?! ;-)

Jag har mycket att blogga om, och massor och åter massor av bilder att lägga upp, så det kommer att ta ett tag innan jag är ikapp och i fas med bloggandet igen. Men jag ska försöka lägga upp minst ett inlägg varje dag framöver, gärna flera, och då borde jag kunna komma ikapp så småningom.

Våren var som sagt till allra största delen oerhört jobbig och arbetsam, det var inte alls mycket under våren som "blev bra". Sommaren har varit oerhört omtumlande, där vissa saker har fungerat bättre än vad jag hade vågat tro och hoppas, medan andra saker har varit tämligen arbetsamma ...
Nu ska jag försöka ta tag, dels i hösten som sådan, och dels i en väldigt massa förändringar för mig rent personligen. Jag har en stark känsla av att hösten också kommer att bli väldigt arbetsam, men om jag på ett konkret sätt kan konsekvent jobba för att förändra det som har fungerat dåligt, kanske det inte gör så mycket om det blir arbetsamt ...
Det är trots allt skillnad på om saker och ting är konstruktivt arbetsamma eller destruktivt arbetsamma, eller hur?!

Men nu får jag börja fundera på alla inlägg jag ska göra och börja arbeta med mina bilder! :-)
Hoppas ni har haft en bra sommar!!

5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Härligt att du är tillbaka! Har saknat både dig och din blogg! :)
Hoppas du haft en bra sommar!
kram!

Jessica sa...

Aw, thanks sis! :)
Känns skönt att vara tillbaka!
Sommaren har varit väldigt upp och ner, får jag säga, men jag kan egentligen inte klaga...
Hoppas din sommar har varit hyfsat bra också!

Kram!

The Darkest Night sa...

Blir helt klart annorlunda med "semester" när man är sjukskriven, men den har inte varit 100% dålig i alla fall.. ;)

Jessica sa...

Skönt att höra att det inte har varit bara dåligt i alla fall! ;)

The Darkest Night sa...

:)