söndag 1 januari 2012

2012

Första dagen på nya året ... som jag möter med ganska så blandade känslor faktiskt.
Jag brukar inte vilja gå in i detalj på det år som ligger framför mig, eller sätta upp mål, eller avge nyårslöften - jag har gjort det många gånger tidigare och i princip varje gång har jag blivit besviken ... så det har jag gett upp nu.

Vad jag faktiskt kan säga om 2012 så här inledningsvis är att det med allra största sannolikhet kommer att innebära ett omvälvande år för mig! Jag vet om att jag kommer att ha fruktansvärt mycket att göra under januari och februari - både rent praktiskt men också mentalt då det kommer att innebära många och svåra utmaningar på i princip daglig basis.
Men även i ett större perspektiv känns 2012 omvälvande - jag kommer att avsluta min tid som student på CTR - och jag har läst där konstant sedan 2006 ... mer eller mindre sedan 2001 faktiskt!! Det känns stort! Det känns stort att jag under 2012 kommer att bli Teologie Master Jessica Alm också. Jag har fått ett jobb som innebär mera ansvarsområden än tidigare och jag kommer att behöva söka även andra jobb framöver, när jag är färdig med min uppsats. Jag kommer att söka in till forskarutbildningen och om jag skulle komma in där innebär hösten något helt nytt för mig ...

Jag vill som sagt inte vara alltför specifik och säga att jag ska göra det ena och det andra - men jag tror att 2012 kommer att bli ett mycket händelserikt år för min del, vilket ju kan innebära både gott och ont. I nuläget ser jag 2012 an med en slags skräckblandad förtjusning i alla fall!

Avslutningsvis några bilder från en promenad den 30 december; jag blev fascinerad över hur spegelblankt vattnet var, det blåser ju i princip alltid här, mer eller mindre, så det är inte alltid man kan få såna här bilder! Mycket nöje - och God Fortsättning på 2012!!


8 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Snygga bilder!!! :-)

Jessica sa...

Tack, kul att du gillar dem! :)

The Darkest Night sa...

Får verkligen lust att gå ut och fota när jag ser dina bilder! Om vi bara kunde få lite roligare väder så... :-)

Jessica sa...

Hoppas ni får bättre väder snart! Här gäller det att kasta sig ut så fort det blir typ fem minuters uppehåll (fast då blåser man bort i stormen ...). Tror vi har haft typ fyra soldagar sen i oktober! :(

The Darkest Night sa...

Thanks! Är typ regn eller lite snö och ALLTID mulet just nu...riktigt segt väder...

usch, låter inget vidare där heller!

Jessica sa...

Mmm, verkligen tråkigt väder! Hörde av en kompis att vi tydligen har haft meteorologisk höst här sen i september ... eh, winter, anyone? No such luck! Liiite snö gör det i alla fall lite ljusare och roligare ... men här regnar det och blåser konstant ...

The Darkest Night sa...

Låter inte så kul! Känns som det inte har varit nån riktig vinter här heller..känns extra skumt efter två rejäla vintrar!

Jessica sa...

Ja, vädret känns verkligen helskumt i år. Gör att man blir lite nervös för att det sen kommer att bli vinter och snöstorm under mars, april och maj eller nåt ...