torsdag 26 januari 2012

I brist på annat ...

Det ska bli bättring med uppdateringar här på bloggen framöver, det är i alla fall min plan och förhoppning. Målet är förstås att komma upp i ett inlägg om dagen - men det kanske dröjer ett tag innan vi är där ...
Det är otroligt intensiva dagar för mig nu, jag ska försöka skriva lite mer om det imorgon har jag tänkt. Tills dess får ni hålla godo med en "utmaning" jag fick tag i ... som sagt ... i brist på annat! :)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN? 
Oj oj oj, mådde inte värst bra alls!!Januari 2002 var verkligen inte en bra månad. Jag hade läst ca en termin på dåvarande baskursen i religionsvetenskap i Lund, mått fasansfullt dåligt och var nu inte på den sista delkursen, Nya testamentets exegetik. Jag kom undan kursen med blotta förskräckelsen och ett i G i bagaget, men blev i februari sjukskriven för social fobi.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Jösses, mådde inte värst bra då heller! (Antar att jag verkligen inte ska klaga över hur jag har det just nu!!!!) Hade precis "flyttat ut" ur lägenheten tillfälligt, för stambytet. Allt var upp och ner, jag hade stressat in en tenta, hade uppsatstankar i huvudet, bodde i en lånad lägenhet i Lund, försökte dra igång mentorsverksamhet på hebreiskakursen tillsammans med E. och kände mig inte i nån vidare form alls faktiskt.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Chips
Vindruvor
Nötter av alla slag
Russin
Pumpakärnor

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Les Misérables - typ hela musikalen ...:)
I Was There - Philip Quast
Memory - (ur Cats)
Du måste finnas - Helen Sjöholm (ur Kristina från Duvemåla)
Balladen om den kaxiga myran - Stefan Demert - *skratt* Älskar texten!!

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR? 
Betala hela min skuld till CSN
Resa
Köpa bil
Köpa bostadsrätt
Bjuda mina familjer på deras drömresor

6) FEM DÅLIGA VANOR? 
Gör allting i sista minuten
Har totalkaotiska och väldigt förvirrade morgonrutiner (--> dålig start på dagen)
Motionerar för lite
Tenderar att fastna i vissa (inte alltid så konstruktiva!) tankemönster
Skulle kunna städa lite oftare och lite mer ordentligt

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA? 
Fotopromenader
Koppla av framför TV:n med dagboken
Resa
Läsa
Nördsvaret sist: översätta hebreiska GT-texter - men det är SÅ häftigt när man verkligen "får till" en översättning, eller hittar formen på ett riktigt knivigt verb! :)

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA? 
Eh ... är tämligen noggrann med vad jag känner att jag vill ha på mig, så det är svårt att specificera just fem saker ...

9) FEM FAVORITLEKSAKER? 
Datorn
TV/DVD
Mobilen
Har fått en ny DVD/VHS/inspelnings-/kopierings-maskin (??) som ännu inte är inkopplad, men som lär bli en rolig leksak framöver!
Systrarnas lego! :) Alltid gillat att försöka bygga ihop saker! :)

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN: 
Vem som helst som vill får förstås göra den - vore roligt att läsa! :)

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Kul att läsa! :) Kanske testar den när jag hinner ;)

Jessica sa...

Hehe - tidsfördriv! Vore kul att läsa din - om du har tid och lust! :)

The Darkest Night sa...

:) ska försöka komma ihåg att göra den nån dag när jag har lite tid över...