tisdag 10 januari 2012

Long Time No See!

Oj då, det var verkligen inte meningen att låta nästan en hel vecka gå mellan blogginläggen!!
Jag antar att det här får bli en liten uppsamlingsanteckning.

Trettonhelgen var väl sådär, både upp och ner. Humöret var inte alltid strålande och då har jag svårt att vara effektiv och konstruktiv, vilket gör att jag stressar upp mig till max, vilket gör att humöret blir sämre. Ond cirkel?
Hur som helst var det väl inte kris i alla fall och trots en dag av migrän och massiv huvudvärk igår (*suck!*) känns humöret lite bättre i alla fall, och det är något att vara tacksam över!

Trots huvudvärk blev det en hel del SI-jobb igår - det fanns inte en chans att jag skulle klara av uppsatsen med det huvudet, men jag har inte tid att bara ligga heller - så det blev SI ... även om jag har dåligt samvete för uppsatsen.
Jag tyckte i alla fall att jag fick en hel del gjort inom SI, jag fick mailat och kollat en hel del, planerade hela den första handledning/information/kontraktskrivande träffen vi ska ha på torsdag och lite annat smått och gott.

Jag har försökt att komma ut på promenader under helgen, men vädret är verkligen tråkigare än tråkigast nu - det känns som det har regnat och stormat oavbrutet sen i oktober/november och man blir inte direkt lockad av att ge sig ut, ens när det är uppehåll, för det är så himla grått och fuktigt och mörkt och trist.
Vi fick en soldag i helgen och som tur var lyckades jag ta tillfället i akt och kasta mig ut med kameran! :)

Det verkar bli vettigt väder idag också, så vi får se om jag får en möjlighet att ge mig ut i eftermiddag också!

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Gillar verkligen dina bilder jätte-mycket!! Du är grymt bra ju!!

Jessica sa...

Aw, tack! :) Fast jag måste ju erkänna att bra motiv "ger sig själv" rätt mycket ... och det känns som jag har rätt gott om bra motiv - om bara vädret får vara drägligt! :)

The Darkest Night sa...

Tror kanske det var en kombination där - bra motiv och duktig fotograf! Så det så :)
(Dock tycker jag det är en riktig lyx att bo nära havet! vill också! Vi har bara en smutsig å..och tråkiga sjöar)

Jessica sa...

Jag köper din kombinationsteori! :)

Och ja, jag älskar att bo vid havet, faktiskt! Hoppas du kan flytta lite närmare havet vid tillfälle!