tisdag 3 januari 2012

Skakig start

2012 har inte börjat sådär vansinnigt stabilt, även om det är inte är kris.
Jag vill inte gå in på detaljer men det hände en sak igår som berörde mig och påverkade mig otroligt mycket - man kan analysera varför och om det verkligen skulle ha betytt så mycket, men det är något jag gör själv och inget som hamnar i bloggen.
Hur som helst så blev gårdagen en tämligen "misslyckad" dag, ur de flesta synvinklar ... jag vet att sådana dagar kommer, men de får verkligen inte komma för ofta, framför allt inte nu!

Jag kämpade verkligen under gårdagen, för att inte tappa taget helt, och även om den dagen inte fungerade lyckades jag i alla fall göra en hyfsad comeback idag.
Det blev en tur till teologen, där jag försökte kolla upp det mesta inför mentorsstarten; jag fick koll på det lilla "förråd" där jag får ha våra saker, kollade mentorsfacket, sammanställde lite statistik och fick också en trevlig pratstund med M. och A.! Nice!!

Det blev hemfärd och handlingstur ... som slutade med en ca 15 minuter lång promenad ... i hällande underkylt regn och vad som i alla fall kändes som stormvindar (SMHI har utfärdad klass 2 varning för västkusten - det kändes!!)!! Not nice!! Jag var formligen stelfrusen och totalt sjöblöt - så sen blev det några timmar nerbäddad i soffan med varma drycker - jag har INTE under några som helst omständigheter tid att bli förkyld nu.

Jag hoppas att den något skakiga starten på 2012 ska stabiliseras mer och mer nu, även om många utmaningar ligger framför mig. Det som hände igår finns fortfarande hos mig och påverkar mig, men jag hoppas att successivt kunna lägga det bakom mig, även om det inte går att göra fullt ut.

Imorgon väntar ytterligare en dag på teologen, med en salig blandning av uppsatsskrivande och SI-verksamhet. Jag ska träffa den tidigare metodhandledare E. för att stämma av det sista och det känns jättebra, bland annat ska vi dubbelkolla så att kontrakt blir rätt skrivna och jag har några frågor och funderingar också - för sen är det hög tid att börja dra igång med möten och informationer och annat - jag blev lite förvånad när jag såg att terminen börjar redan den 16 januari i år, så det kommer att hända en hel del under nästa vecka för min del  (inte minst eftersom jag också har uppsatshandledning då!)!

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Tråkigt att året fick en dålig början, hoppas det har vänt nu! kram!

Jessica sa...

Thanks - det har varit lite upp och ner den här veckan, men det känns som det är på väg åt rätt håll i alla fall! :)
Kram

The Darkest Night sa...

Skönt att det går åt rätt håll, hoppas det håller i sig! kram

Jessica sa...

Thanks! :)