tisdag 10 september 2013

Förra veckan!

Jag ber om ursäkt för blogguppehållet ... slutet på förra veckan var oerhört intensivt och hela helgen spenderades i Borås! :)
Gårdagen var lugn och skön, men jag var fullständigt slut - och idag har jag varit igång igen ...

Planen är att försöka komma ikapp med bloggandet nu, helst ikväll - men det kanske blir nåt inlägg över till imorgon, det beror på hur mycket jag orkar ikväll! :)

Jag vill faktiskt börja med att sammanfatta förra veckan - arbetsveckan alltså, som i praktiken innebar måndag till torsdag ... för det var en otroligt intensiv vecka!

Den största utmaningen var nog grundkursinformationen på måndagen! Jag gjorde ju en liknande information på vårterminens grundkursintroduktion - men då med internet och kablar och headset och hela baletten ... och jag måste tillstå att det var mycket skönt att slippa ifrån det den här gången!
Däremot var det betydligt fler studenter den här gången, vilket ju ökar nervositeten och ångesten.
   Nu i efterhand har jag ju fått lite distans till det, och jag tycker att det rent mentalt sett faktiskt gick betydligt bättre den här gången. Jag har svårt att säga nåt om innehållet i min information, eller om jag pratade otydligt eller för fort eller så - men som sagt, rent mentalt kändes det bättre och när jag klev fram där gjorde det mig faktiskt inte mycket att stå inför en så stor grupp ... och för någon som har levt med social fobi i 30+ år känns det verkligen mer än fantastiskt!!

Veckan blev ju SI-fokuserad, även om jag också kom igång som personlig mentor till en tjej - jag träffade henne och vi träffade också en människa på pedagogiskt stöd ... och jag tror det blir riktigt roligt att vara personlig mentor under hösten. Det kommer att bli mer struktur på det framöver, för jag har bara träffat en av de två studenter jag ska vara personlig mentor till och jag har inte träffat samordnaren alls än ... och just nu behöver jag verkligen struktur i mitt liv, så det ska bli skönt när det blir ordnat också!

Torsdagens stora utmaning var att jag och mentorerna skulle vara med på personalens "torsdagskaffe" för att presentera oss. Många i huset vet vem jag är nu, och de som undervisar på kurser med mentorsverksamhet har träffat mentorerna, men det är ju bra även för andra i huset att få se vilka som är mentorer. Jag tycker sådant är jobbigt, för dels ska man fika tillsammans och så ska man umgås och vara trevlig, och sen mitt i alltihop ska man upp och prata ...:) Nu gick även det förhållandevis bra - det är klart att jag är nervös och har ångest, men det är inget som totalförlamar mig och det är inget som gör att jag bryter ihop totalt efteråt heller ... även om jag ofta dras med spänningshuvudvärk!

Under torsdagseftermiddagen var jag otroligt trött, och det gjorde mig ganska så nervös eftersom jag skulle vara borta hela helgen! Jag försökte göra i ordning och fixa så mycket som möjligt under torsdagen för att kunna sova ut på fredagen, men det var oerhört tungt faktiskt!
Samtidigt är det ju inte så konstigt att tröttheten tar ut sin rätt heller, det är intensiva dagar, med utmaningar av ett eller annat slag i princip varje dag - och det blir ju tröttande i längden också!!

Jag kommer att göra flera inlägg kring helgen i Borås, för jag tror det blir helt ohållbart om jag ska knåpa ihop allting om helgen i ett enda inlägg!
Det blir nog ett mera "praktiskt" inlägg, om vad som faktiskt hände ... sen blir det ett inlägg med bilder från Borås djurpark - det blev måååånga bilder där *hehe* - och sen blir det nog en riktigt utförlig recension av konserten av "Kristina från Duvemåla" med Sanna Nielsen och Christer Nerfont.
Vi får se hur mycket jag orkar med ikväll ... för helst ska jag ju skriva om dagen idag också! :)

Inga kommentarer: