tisdag 3 september 2013

Full Steam Ahead

Ja, nu är terminen sannerligen igång! :-)
Men det funkar bra, jag tycker att jag känner mig åtminstone hyfsat i fas med det som ska göras och ... ja, det känns faktiskt rätt bra! Det finns alltid utrymme för förbättringar och det finns områden som jag inte är nöjd med, men jag kan i alla fall säga att SI-aspekten av mitt liv nu flyter på. Det är mycket att göra, mycket som ska fixas och ordnas och det ena med det tredje, men jag tror jag ligger bättre till med SI den här terminsstarten än någon annan terminsstart sen jag tog över ansvaret - och det är ju faktiskt positivt, eller hur?! :)

Kom till teologen hyfsat tidigt idag, hade hoppats på att få byta några ord med Blazenka, lektor i GT, som har varit borta i ett år men nu är tillbaka igen - men hon hade fullt sjå med kursintroduktion och nätkurs och så, så det blev inte av ... får se om det blir tillfälle någon annan dag.

Fick löst vissa tekniska frågor kring mentorsverksamheten - men det är alltid så att man pratar med en person som hänvisar en vidare, och den personen hänvisar i sig vidare, och den personen är inte anträffbar ... så allt blev inte löst på morgonen.

På förmiddagen blev det ett möte på pedagogiskt stöd angående personlig mentor. Jag var egentligen inte medbjuden på det mötet, men det visade sig att alla parter, även jag, uppskattade att jag var med, så det var riktigt bra i slutändan. Jag tror det kommer att bli fantastiskt roligt att vara personlig mentor, det som väl än så länge inte är löst är de mera praktiska aspekterna, som hur mycket tid detta ska ta och hur den tiden ska struktureras ... det verkar svårt att få tider hos den person som har hand om det, och jag vill gärna försöka strukturera upp min tillvaro så mycket som möjligt nu (känns som jag har många bollar i luften, minst sagt!), så fram tills dess att vi får det klart kommer det nog att kännas lite svårt och osäkert.

Jag kom tillbaka till teologen strax före lunch, och lyckades då få tag på vissa personer som inte varit anträffbara på förmiddagen, så en hel del utav de praktiska SI-frågorna löstes då. Fortfarande många saker kvar att ta tag i där, men man kan ju inte göra allting på en gång heller, eller hur?! :)

Jag träffade också Elisabet, vilket var riktigt roligt då vi inte har setts på evigheter. Hon skulle precis äta lunch så vi fick en trevlig liten pratstund tillsammans - nu är planen att vi båda ska lägga fram våra uppsatser i januari, och jag tror vi båda är lika nervösa över detta ... så vi får väl ha fortlöpande "terapisamtal" under hösten! *skrattar*

Det ligger fortfarande en hel del göromål som inte har med uppsatsen att göra framför mig nu - möte med studenten jag är personlig mentor till imorgon, jag måste försöka fixa mentorsfika imorgon då två kurser har sina första möten på torsdag, och det är lite småkomplicerat då det ska faktureras till institutionen, men de kan inte fakturera till mig, för jag kommer inte åt det systemet, utan jag måste lämna mitt leg men någon annans namn och kontaktuppgifter ... blir första gången jag gör det på det här stället också, så vi får hoppas att det fungerar ...
På torsdag ska vi ha en kortare mentorspresentation på CTR:s "torsdagskaffe" - helgen spenderas i Borås, yay! - på måndag är det nytt möte med Pedagogiskt stöd och på tisdag ska jag träffa GT-professorn om min uppsats ... *phew*
Många bollar i luften som sagt - och jag hoppas få in ett samtal med handläggaren på pedagogiskt stöd så snart som möjligt också, så vi får lite struktur på det och jag vet hur många timmar i veckan jag ska lägga på det!

Men nu blir det nog att varva ner och förhoppningsvis få sova lite! :)

--- Jo förresten, måste ju bara få skriva också att jag under dagen idag fick en jättefin kommentar och komplimang angående min information om mentorsverksamheten på grundkursintroduktionen igår! :) (från ingen mindre än kursansvarig själv!!) I och med att jag fortfarande är otroligt nervös för såna saker betyder det mycket att höra att det jag gör faktiskt är ok!! ---

Inga kommentarer: