torsdag 12 september 2013

Och så den här veckan!

Nu ska jag väl försöka att komma i fas med bloggandet och se om jag kan göra nån liten sammanfattning av den här veckan också! :)

I måndags var det nätt och knappt styrfart på mig, men det kändes ändå inte värst konstigt med tanke på hur förra veckan såg ut och hur pass intensiv helgen var. Det var mycket tankar och intryck att bearbeta så det var en ganska så lugn dag.

Annars har det mest rullat på "som vanligt" under tisdag-onsdag... Jag hade ett jättebra möte med min professor i tisdags, angående uppsatsen. Jag har ju på allvar verkligen och totalt bestämt mig för att den SKA bli färdig nu och läggas fram i januari. På något sätt måste jag faktiskt avsluta och bli klar med den en gång för alla - och det ligger helt rätt i tiden, för om jag lägger fram uppsatsen i mitten av januari har jag en dryg månad på mig att skriva en ansökan till forskarutbildningen som ska vara inne senaste den siste februari!
Det var som sagt ett jättebra samtal med professorn, jag är tillbaka på banan vad gäller uppsatsen och jag tror att även han tycker det är roligt och bra att jag ska satsa helhjärtat på den och bli klar nu!

Idag har jag tyvärr legat i en ordentlig migrän ...:( Det blir ju så lite då och då, men det behöver inte vara roligt för det ... Jag blir så totalt utslagen så jag har bara legat större delen av dagen - det är först nu ikväll som jag verkligen står på benen ordentligt ... så nu gäller det att komma ikapp med bloggen och skriva mail och försöka reda ut vad jag har missat idag och hur jag ska strukturera upp kommande dagar!

Förutom recensionen av "Kristina från Duvemåla"-konserten bör jag i alla fall vara i kapp med bloggen nu, och det känns skönt.
Målsättningen är ju ett inlägg per dag, vi får väl se om jag fixar det framöver! :)

Inga kommentarer: