måndag 19 december 2011

Inför julen

Jag måste faktiskt säga att planeringen av den här julhelgen visade sig bli den enklaste ... tja, nästan sedan 1992 tror jag!
Pappa och hans familj lyckades hitta en sista minuten-resa den här veckan, vilket jag mer än väl unnar dem efter en lång hösttermin. De åkte i lördags och kommer hem, tja, natt till juldagen kan man väl säga. I och med att mitt liv är tämligen kaotiskt nu hade jag redan i början av december insett att jag bara skulle kunna åka till Karlstad över juldagarna det här året, och nu blev det helt sonika så att jag åker upp den 23.12, är hos mamma på fredagen och julafton, på juldagens förmiddag/lunch när pappa & c:o har kommit hem och fått sova ut, åker jag dit, stannar där resten av juldagen och annandagen och åker hem på eftermiddagen på tisdagen den 27.12. No worries! :-)

Jag måste säga att det känns skönt med ett sådant "enkelt" upplägg, annars har vi försökt att dela upp t.ex. julafton och nyårsafton och det är inte alltid det är så lätt och givet hur man ska göra. Och ändå får jag träffa allihop, även om det blir lite kort i år. Fördelen är väl att packningen blir minimal - förutom alla julklappar då förstås! :-) Jag blir lite utav den omvända tomten ju, åker med alla julklappar norrut (han brukar väl åka med sina klappar norrifrån, kan man tänka ...)!

Hur som helt kommer jag förmodligen inte ha direkt tillgång till dator mellan den 23 och den 27, men jag antar att dator inte är det viktigaste under helgerna heller! Jag återkommer med blogginlägg och uppdateringar kring julen när jag väl kommer hem igen.

5 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas din pappa och hans familj får en härlig semester - och att ni alla får en fin jul!!

(Jag hävdade bestämt att tomten bodde i Afrika när jag var liten...så att tomten åker norrut låter HELT rätt, haha!)

Jessica sa...

Tack - hoppas du får en riktigt fin jul också!!

LOL! Med ditt synsätt blir jag med andra ord en riktig tomte som åker norrut med julklappar - helt perfekt! :-D

The Darkest Night sa...

Tack!

Ja, precis!! :-) (och ingen har hittills lyckats bevisa att tomten INTE bor i Afrika)

Jessica sa...

Sant, allt man hör är ju "rykten" om att tomten bor på nordpolen och det kan ju vara medvetet, ett försök att lägga en rökridå för att dölja att tomten FAKTISKT kommer från Afrika! Right? :-)

The Darkest Night sa...

Så klart! :-)