torsdag 1 december 2011

Uppförsbacke och motvind

Det har varit några ganska arbetsamma dagar nu. Jag hamnar i svackor lite då och då, och de senaste dagarna har jag verkligen inte mått bra ...
Nu hoppas jag på att dagen idag kan utgöra lite utav en vändpunkt, för jag tycker att saker och ting har fungerat lite, lite bättre. Humöret som sådant har nog inte varit märkbart bättre, men jag har försökt att göra saker och ting, och har i alla fall fått gjort något ... vilket är bättre än inget alls, eller hur? :-)

Det blev en del ärenden uträttade på förmiddagen - lämna lapp till bovärden, skicka paket, jag skulle till banken men det funkade dock inte, och så skulle jag boka klipptid. När jag gick förbi min frisör visade det sig att hon hade tid på stört (snacka om timing!) så det blev en klippning också idag!

Jag har också lyckats skriva lite till på uppsatsen - det är konstigt hur svårt det har varit att få ihop den här uppsatsen! Fråga mig inte varför, för det vet jag inte, men jag har inget som helst flyt i skrivandet och varje mening är en kamp ... och det är jag verkligen inte van vid!
Nu hoppas jag att jag kan få en del gjort under slutet av veckan och helgen, jag har handledning på måndag och förhoppningsvis är jag på rätt väg nu i alla fall ... vi får väl se.

Imorgon blir det teologen på förmiddagen har jag tänkt. När jag inte känner mig i toppform har jag svårt att sitta där och skriva, men jag behöver in och låna/låna om böcker och kolla upp en del referensmaterial och förhoppningsvis blir det lunch med E.!

Inga kommentarer: