måndag 5 december 2011

Vilket dygn!

Jag ber om ursäkt för stilleståndet på bloggen ett tag nu ... jag har varit inne i en period där inte mycket har fungerat alls, och då blir man knappast taggat till att blogga om allt som går fel!

Nu har jag upplevt ett näst intill surrealistiskt dygn och känner mig totalt slut - så egentligen är det väl inte optimalt att blogga nu heller, men men ...

Jag hade en deadline inför uppsatshandledning i morse och ville förstås hinna med att få ihop så mycket stoff som möjligt - vilket innebar att jag satt och skrev i princip hela natten! Skickade in dokumentet vid fem i morse och sov till runt tio, halv elva.
Då hade jag inte tid till något annat än att försöka ta en dusch och åka in till Lund. Där blev det utskrift och genomgång inför handledningen, och så träffade jag en del trevligt folk att prata med!

Handledning kl. två som för första gången på ett tag verkligen kändes bra! Den var konstruktiv och konkret och jag fick ut mycket utav den - helt fantastiskt! Men det var intensivt!! Vi hade en riktigt intensiv diskussion i nära en och en halv timme!!! *phew* Och det fanns inga tysta stunder eller nåt sånt, utan det var frågor och förslag och diskussion kring det ena och det andra precis hela tiden.

När jag kom ifrån teologen var jag jättetrött och fick ett litet yrselanfall - och insåg att jag hade glömt att äta ... nåt ... ooops! Åt middag igår eftermiddag men ingenting efter det! Not good!
Det tog någon timme att komma hem men jag känner mig bättre efter att jag har ätit - även om jag är fasansfullt trött, det blir en tidig kväll ikväll, det är ett som är säkert i alla fall!

Morgondagen ska bli intressant och tack och lov blir det mest aktiviteter på eftermiddagen, vilket känns skönt med tanke på hur trött jag är.
Det blir SI-samtal först, jag har en hel del frågor inför mitt tillträdande som metodhandledare och SI-ansvarig och förhoppningsvis kan jag få svar på dem av min nuvarande chef - eventuellt blir det också någon eller några intervjuer  med blivande mentorer.
Och sedan gäller O's slutseminarium i GT, vilket ska bli jättespännande!! Jag känner honom lite grand, han undervisar på hebreiska-kursen där jag har varit mentor och det ska bli mycket roligt att lyssna på diskussionerna kring hans avhandlingsmanus!

Annars gäller förstås att fortsätta jobba med uppsatsen - under handledningen pratade vi också lite om rent praktiska saker och det visar sig att jag helst ska bli klar ett antal veckor innan jag trodde att jag skulle behöva bli klar - så ofrånkomligen brinner det en del i knutarna nu! Men det känns skönt att samtalet fungerade så bra, för då känner man sig ju ofrånkomligen mera motiverad att köra på framöver!

Inga kommentarer: