söndag 20 maj 2012

Det där med värmen ...

Ja, dagen idag har inte varit så vidare värst aktiv. Förklaringen: Värmen!
Den slog till ordentligt idag, och jag är inte värst förtjust alls. Jag har ingen möjlighet att mäta utetemperaturen i skuggan från min lägenhet - men utanför mitt köksfönster var det idag över 37 grader. Not Nice!
Jag vet att jag är lite smått rebellisk vad gäller det här med värmen, de allra flesta tycker det är alldeles fantastiskt - men jag far verkligen illa utav den. Idag har jag dragits med en envis huvudvärk, inte illa nog för att verkligen vara huvudvärk, men tillräcklig nog för att göra mig på grinigt och dåligt humör.

Egentligen är det fjantigt att bry sig om vädret, det är ju inget man kan göra åt utan man får helt enkelt försöka att gilla läget - ibland dock lättare sagt än gjort.

Än så länge verkar veckan bli utståbar, vilket känns skönt! Inte jättemycket rent praktiskt inbokat än så länge, och även om jag har en del att fixa med borde det i alla fall inte bli total kris. Det är en del SI-saker att ta hand om nu, för jag har faktiskt tagit helt SI-ledigt under långhelgen, men det bör gå att ordna utan allt för stora besvär i alla fall.
Och så är det klart att jag måste försöka sitta med uppsatsen däremellan också ... även om det tar emot en del! :)

Inga kommentarer: