onsdag 2 maj 2012

Tröttsamt men intressant

Överlag har det varit en ganska så arbetsam dag idag. Jag vet inte om det är pollenallergi eller nån annan allergi eller nån variant av astma - tror dock inte att det är ren inbillning! - men i detta fantastiskt vackra och varma vårväder mår jag inte alls bra.
Jag får fruktansvärt svårt att andas bara jag är ute, jag behöver inte ens röra på mig utan det räcker att bara vara ute för att det ska täppa till ordentligt, och när jag idag gick till teologen, gick till UB (upp ett antal våningar i trappor, not fun!) och gick tillbaka till stationen mådde jag riktigt riktigt dåligt, och hade också verkligen ont i bröstet.
Jag vet att jag nog borde kolla upp det, men de av er som känner mig vet att min läkarskräck nog inte bara är en skräck utan en ren och skär fobi, vilket gör att jag i princip ska vara döende och/eller medvetslös innan jag självmant söker upp läkare ... Näst intill i alla fall ... Än så länge funkar det i alla fall bättre om jag håller mig inne, så det blir inget läkarbesök än i alla fall.

Jag besökte ett spännande grundkurs-mentorsmöte idag, jag måste säga att även om mitt hjärta ofrånkomligen brinner för GT och bibelvetenskap är det riktigt roligt att sitta med på möten i de kurser jag inte själv har läst (den grundkurs som ges nu fanns verkligen inte när jag började läsa ... vi har gått igenom ett antal varianter sen dess *skratt*)!

Utöver det har det väl inte hänt så jättemycket, en ganska stor del av kvällen har ägnats åt att sortera, döpa om och i viss mån spara om bilder från valborg/1 maj, där ni hittar ett urval foton i det förra inlägget. Det tar rätt lång tid att ordna till alla bilder, men jag har en totalt superorgansierad koll på alla mina foton från 2004 och framåt vilket känns ganska kul! :) Så det får vara värt lite tid och "besvär" med att fixa till dem faktiskt!

Inga kommentarer: