måndag 21 maj 2012

Passande läsning!

Återigen en dag präglad av värme, värme och åter värme. Jag inser att folk snart kommer att störa sig på att jag tjatar om det här, men jag far verkligen illa av värmen...
Jag tycker inte det är skönt att konstant vara genomsvettig och äcklig, eller att inte få luft och ha svårt att andas ... Jag blir totalt slut och andfådd och orkar praktiskt taget inte göra någonting, vilket jag avskyr!!
(jepp, även idag låg temperaturen på balkongen på dryga 37 mitt på eftermiddagen - suck!!)

Vad jag har orkat med att åtminstone börja på idag är att läsa O:s avhandling - det blir disputation om ca två veckor och den vill jag inte missa - och det blir ju extra roligt om man har lite koll på avhandlingen!
Jag kan ju inte heller komma ifrån att det känns som mycket passande läsning, då titeln på avhandlingen är Drought, Death and the Sun in Ugarit and Ancient Israel: A Philological and Comparative Study. *skratt*
Känns mycket passande att läsa om solgudar och torka och brännande hetta just nu! :-)

Imorgon måste jag uträtta en massa ärenden och jag formligen bävar för att behöva ge mig iväg ut om de här temperaturerna håller i sig ... under dagen idag har jag varit kokhet och jättesvettig bara av att sitta i soffan och läsa! *suck*
Och stadsbussarna här i stan är inte att leka med, framför allt inte temperaturmässigt ... På vintrarna har de nåt slags überelement på i bussen som sprutar glödhet luft (har själv suttit i draget av ett sånt element och kommit av bussen med röda brännutslag på händerna!!), och på sommaren finns inte minsta tillstymmelse till fläkt. De kan förvisso ha takluckan öppen (de flesta av bussarna i alla fall), men är det över 35 grader i solen förslår liksom inte det ... hört talas om AC, nån?!?!!?! Som det finns på alla andra bussar?? Nope, I guess not ...

Okay, ber om ursäkt för det allmänt klagande inlägget, sorry!
O:s avhandling är i alla fall jättespännande, så det är positivt! :-) Och så kollar jag på Alcatraz på måndagskvällarna, och gillar den serien väldigt mycket - så det är också positivt!! :-)

3 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas ni får lite svalare väder snart! kram!

Jessica sa...

Tack och lov betydligt svalare väder nu! Tror inte min termometer har gått över 30 på flera dagar! YAY! :)

The Darkest Night sa...

Nice!