tisdag 1 maj 2012

Våren är här!

Efter en ganska så händelselös förmiddag blev det en kort fotopromenad här i närheten innan jag tog tåget till Lund för att vara med när Lunds studentsångare skulle sjunga in våren!
Vädret var fantastiskt med strålande sol och 25 grader varmt, men tyvärr har jag ändå lite svårt för det. Jag gillar inte värme i sig, men det var ändå inte farligt. Däremot har jag nån "skum variant" (?) av pollenallergi, i alla fall tror jag att jag har det ... Det är inte så att jag hostar eller att ögonen rinner eller nåt sånt, jag får bara fruktansvärt svårt att andas! Så fort jag går ut och det är mycket pollen tar det totalt stopp i andningen, jag behöver inte ens flytta mig en meter för att jag ska flåsa och vara andfådd och det låter minst som jag har sprungit maraton! Så att gå ute och fota i naturen idag var mysigt, roligt, vackert ... och ganska jobbigt.

Jag kom till Lund redan strax före fem och kunde således vandra runt lite där också vilket var roligt. Jag kom relativt tidigt till universitetshuset och fick en riktigt bra plats precis bredvid universitetstrappan. Förra gången jag var där hamnade jag långt bort och gick efter en liten stund men nu var det riktigt roligt att vara med i och med att man kom så nära!
Har ännu inte lyckats titta på TV-inslaget, men misstänker att man bör kunna hitta det på TV4Play eller så - vore lite kul att se hur det "blev i TV" också! :)

Det blev en hel del fotograferande idag och det känns som jag har fått lite lite kläm på att fota med mobilen nu äntligen! Jag hade mitt zoomobjektiv på stora kameran, vilket innebar att det inte gick att ta översiktsbilder alls - och det är relativt knöligt att byta objektiv när man är ute, så det fick bli mobilen till översiktsbilderna och Nikon till detaljbilderna! :)

Tyvärr inga bilder i datorn än så de får komma vid ett senare tillfälle, förhoppningsvis redan imorgon om jag hinner flytta och datummärka och kameramärka och spara om och allt det där som jag pedantiskt gör med alla mina foton! :-)

Inga kommentarer: