fredag 11 november 2011

11-11-11

Jag måste ju trots allt göra ett något cyniskt inlägg om att det just idag råkar vara 11-11-11 ... jo, jag vet! Och om jag inte hade tänkt på det själv så hade alla blogginlägg och facebookinlägg och allting annat säkert påmint mig ... och jag kan inte hjälpa att ställa frågan: So what?
Jo visst, det ser rätt fräckt ut - och det kan väl vara lite småroligt att ha varit med om de här sifferkombinationerna nu sen 2001 ... men jag tycker man gör för mycket utav det. Är inte idag en dag som alla andra dagar?
(och ja, jag undviker medvetet att ta ställning till alla konspirationsteorier om att jorden ska gå under!!)

Jag ser en rent konkret fördel (som dock inte är värst användbar för mig, men kanske för andra?) med de här dagarnas datum: Man behöver inte bli totalt förvirrad om man ser ett amerikanskt datum!! :-)
Jag har aldrig lyckats begripa varför de ska skriva datum (år-månad-dag) i fel ordning, och jag har heller aldrig lyckats lära mig vilken eländes ordning det är ... vilket ibland gör att jag kan missuppfatta saker rätt rejält! :)

--- ( Jag menar, 03/04/05 .... den femte april 2003? den tredje april 2005? den fjärde maj 2003? ... den fjärde mars 2005? *förvirring!!!*) ---

Men dagar som idag ska till och med jag lyckas klura ut vad amerikanarna menar!! :-)

Inga kommentarer: