tisdag 1 november 2011

Kontraster

Oj oj vilka kontraster det har varit nu! Gårdagen var en av de sämsta dagarna på mycket länge. Egentligen vet jag inte själv fullt ut vad det var som gjorde att den blev SÅ fel - men den blev verkligen SÅ FEL! Inte bra alls ...

Dagen idag har varit desto bättre, trots att jag inte alls mådde bra i morse och kom iväg till Lund senare än planerat. Jag har lyckats läsa en del i min tyska bok ... jag kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att jag "har koll" på den (årets underdrift?!??), men jag tror på konceptet att försöka läsa så mycket som möjligt och förhoppningsvis begriper jag nånting, och så kommer det att lossna så småningom.
Det blev också en del hel del trevliga samtal med många olika människor! Träffade f.d. mentorsstudenter, träffade studenter jag läst med tidigare, hade trevliga samtal med mentorskollegor samt med vår GT-lektor och vår blivande studierektor! Inte så illa! :)

Rent allmänt är det rätt så mycket berg- och dalbana nu, det är många tankar som fladdrar och far och jag pendlar mellan att känna mig konstruktiv och destruktiv - det är tämligen tärande, men jag vet också att jag går igenom sådana perioder lite då och då, och det är inte så mycket jag kan göra åt det. Jag försöker handskas med det som händer och hur jag reagerar på bästa möjliga sätt och hoppas att det generellt sett kommer att lugna ner sig snart. Det är skönt att jag fullt ut kan fokusera på uppsatsen nu, även om jag i princip alltid har uppsatspanik för det ena eller det andra. Men jag tror det tillståndet ingår i att skriva uppsats, för jag märker att jag inte är ensam om det!

Det blir teologen imorgon också, och mera tyska - men först ska jag överleva ett tandläkarbesök! Jag har faktiskt inte tandläkarskräck eller tycker det är värst obehagligt, trots att jag har en verkligt extrem läkarskräck - så jag känner mig inte totalt i upplösningstillstånd, i alla fall inte riktigt än! :) Det enda jag hoppas på är att de inte ska upptäcka något så det blir en massa återbesök och åtgärder och merkostnader, utan att det bara blir en vanlig kontroll och inget mer än det.

Jag känner mig ganska så stressad utav uppsatsen nu, jag ska skicka in ett dokument till professorn på måndag och kommer att träffa honom för handledning på tisdag, men jag hoppas ändå kunna avsätta lite tid till bloggen i alla fall! :)

Inga kommentarer: