söndag 13 november 2011

Inför nästa vecka

Söndag kväll och dags att titta framåt emot nästa vecka och vad den innebär.
För mig kommer det nämligen att bli en ganska arbetsam vecka, framför allt i början ... på tisdag är det nämligen precis ett år sedan Zorro gick bort. Jag har tänkt på honom otroligt mycket de senaste veckorna, och drömt mycket om honom på nätterna, men jag har hela tiden varit tvungen att skjuta alla tankar och känslor åt sidan ... och för er som känner mig så vet ni att det är ett koncept som bara fungerar till en viss gräns för mig.
Jag har avsnitt måndag eftermiddag och hela tisdag till "egen-tid" och jag misstänker att jag inte kommer vara helt igång under onsdag heller, men jag tänker ägna den tiden åt Zorro ... åt att få minnas, att få gå tillbaka till det vi hade, att få låta smärtan finnas där och låta tårarna rinna - utan att hela tiden känna yttre krav som gör att man måste tränga undan allt som är jobbigt och som försätter en ur spel.

Jag har redan nu bestämt mig för att vara oanträffbar vad gäller telefonsamtal, sms och mail under den här tiden, jag kommer förmodligen inte finnas mycket på facebook heller, men jag kommer troligen att göra en hel del inlägg i bloggen. För mig känns det som den "kontakt" jag kommer att klara av att ta när jag mår såpass dåligt - det ger mig en chans att ventilera lite grand av hur jag mår och vad jag tänker och känner, men det blir inte den - som jag upplever det - arbetsamma direktkontakten, utan snarare en indirekt kontakt!
(Ni kan självklart höra av er till mig, kommentera bloggen, eller på facebook/mail/sms osv. men jag kommer förmodligen inte att svara på ett par dagar.)

Utöver detta, som trots allt präglar mina tankar inför veckan, är det inte så mycket som händer. Det är ett metodhandledarmöte på måndag eftermiddag som jag ska vara med på, trots att jag inte börjar jobba förrän vid årsskiftet. Inte precis den bästa tiden för mig egentligen, men jag tror det är viktigt att vara med på det, och det är en fantastisk möjlighet att få komma in såhär gradvis i arbetet innan jag börjar ta ansvar "på riktigt".
Det ligger en masterträff på onsdag eftermiddag, men den tänker jag strunta i den här gången. Jag har varit på de andra träffarna och tänker definitivt inte missa nästa gång då biträdande prefekt och ansvarig för forskarutbildningen kommer dit och pratar om hur det fungerar att söka in till forskarutbildningen, hur utbildningen är uppbyggd osv. och det måste jag ju vara med på. Men den här gången får det vara ... jag kommer att ha fullt sjå att försöka "hitta tillbaka" efter tisdagen och lyckas jag med det måste fokus ligga på uppsatsen nu.

4 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Förstår att det är väldigt jobbbigt..men jag tycker det är väldigt smart av dig att avsätta tid till dig själv... är ofta bra att ge sig tid till att verkligen få "känna", att det är ok att vara ledsen, ok att må dåligt...
*KRAM*

Jessica sa...

Ja, just nu är det mycket arbetsamt och jag kände att det inte fanns en chans att jag skulle kunna fungera som vanligt - så det var lika bra att sätta allting på paus ett tag.
Jag har trängt undan mycket under en period nu och det behöver få ett utlopp förr eller senare ...

The Darkest Night sa...

Hoppas att de kommer att kännas bättre snart *kram*

Jessica sa...

thanks! *kram*