tisdag 15 november 2011

Maskot: Felix

Det här är kanske löjligt, vad vet jag? Men redan för länge sen, säkert för över ett halvår sen, bestämde jag mig för att när det hade gått ett år sen Zorro gick bort skulle jag köpa mig ett alldeles nytt kramdjur!
Mina föräldrar kan - kanske med en något irriterad blick i ögonen? - intyga att jag som liten var totalt besatt av kramdjur! Jag hade mängder och fick aldrig nog, men jag kom att bli ganska så kräsen när det gällde att välja ut dem ... och hur konstigt det än låter så handlade det om ögonen! För kramdjur har faktiskt ögon som säger något, så det så!
Jag hade som sagt mängder av kramdjur när jag var liten, när vi åkte till sommarstugan för sommaren körde vi dem i stora säckar - för självklart kunde ingen av dem lämnas ensam kvar under hela sommaren!! :)

Nu hade jag som sagt bestämt mig för att, för första gången på väldigt många år, köpa ett nytt kramdjur ... det skulle bli som någon slags maskot eller symbol, ett år efter att jag förlorat Zorro.
Och igår införskaffades Felix! :-)

Ursprungligen var tanken att skaffa ett kramdjur som på något ganska konkret sätt kunde knyta an till Zorro. Jag visste att jag inte ville ha en kramdjurskatt, men kanske ett kramdjur i samma färg som han ... eller en räv (Zorro såg verkligen ut som en räv, jag har fått veta att Zorro faktiskt är räv på spanska, och hans namn i stamtavlan var Foxy Felix). Kaninen var det första jag fick blicken på, hans ögon fångade mig direkt, och trots att jag gick runt kramdjursavdelningen och tittade bra länge ... det är ögonen det hänger på! Nu fick han heta Felix och det blir ju det som utgör kopplingen till Zorro! :)

2 kommentarer:

Dakota Quinn Diamond sa...

Awwww! Vilken söt Felix! :)

(jag älskade också gosedjur när jag var liten! Hade en hel del...! *lol*)

Jessica sa...

:) Jag fastnade direkt för Felix ...

Då är vi fler kramdjursfantaster - jag har påverkat mina systrar också, så det är tämligen många kramdjur hemma hos dem också nu! :)