torsdag 24 november 2011

Ledsen och trött

Jag har under några dagar känt mig väldigt ledsen och nedgången, jag gissar själv att det beror på trötthet ... men det är ganska arbetsamt. Jag har svårt att fokusera på det jag ska fokusera på, det kommer många ledsamma tankar och jag tar åt mig och tolkar in saker och ting som förmodligen inte finns där alls ...
Det blir förstås tärande i längden och just nu känns det ganska motigt.

Jag har grymt mycket att göra och jag har en hel del saker angående mig själv som jag känner att jag verkligen måste jobba med, men när jag känner mig så här nere är det näst intill omöjligt att få något gjort överhuvudtaget. Och samtidigt vet jag att jag verkligen måste prestera nu, det finns inga andra val eller alternativ eller möjligheter - vilket förstås bidrar till en massa stress som gör att jag mår ännu sämre.

Det blev ett dystert inlägg, det var väl inte riktigt meningen egentligen, men det har varit ganska tungt ett par dagar nu och jag märker att jag har svårt att komma ur de här ledsamma och arbetsamma tankarna ...

Idag har jag, just på grund av detta, lagt uppsatsen åt sidan. Det är egentligen inte bra alls, för tiden rinner undan i racerfart nu och helst skulle jag behöva jobba aktivt med uppsatsen sådär en 37 timmar varje dygn för att det ska fungera på ett bra sätt - men det har inte funnits en chans att jag skulle kunna koncentrera mig idag, inte minst eftersom jag nästan bara läser tysk litteratur nu och det är grymt mycket mer krävande än vad jag hade trott och hoppats!
Idag har jag istället försökt läsa (i den mån det har fungerat) om död, torka och sol! :-) O., som är doktorand i GT och som har undervisat på kurser där jag varit mentor, har sitt slutseminarium den 6 december och jag hämtade ut seminariematerialet häromdagen - mycket spännande! Än så länge har det mest blivit ugaritiska texter med Baal och Mot och Shapshu, men jag kan ju inte komma ifrån att jag ser fram emot att läsa om GT-texter! :-)

Det blev en långpromenad på förmiddagen, inte så många foton, men några i alla fall (alla med Samsung ES28):

Inga kommentarer: