onsdag 9 november 2011

Uppsats-uppsats-uppsats

De senaste dagarna har ofrånkomligen präglats av uppsats-tänk! Jag hade en deadline i måndags inför en handledarträff igår.
Måndagen fungerade väl knappast strålande, jag blev inte alls nöjd med det jag försökte sätta samman och precis när jag skulle korrekturläsa och skicka in bestämde sig Word för att få totalfnatt ... gjorde jättekonstiga radbryt som inte gick att korrigera, tryckte man "Enter" försvann saker och ting (huh??), det kom in fula linjer i slutet av varje stycke som var ett helsike att få bort - det gick inte ens att få bort alla!
Jag kände mig knappast optimistisk och förväntansfull inför handledningen, om man säger så!

Mötet fungerade däremot ganska bra faktiskt. Om man bortser från texten jag hade skickat in! *skratt* Nja, nästan i alla fall. Texten var mest konstig och ostrukturerad och tack vare jättekonstiga styckeindelningar - *tack Word!!* - blev det nog ännu mer obegripligt ... men vårt samtal fungerade bra och var riktigt konstruktivt. Jag som alltid har haft lättare för att uttrycka mig i skrift fann faktiskt att det muntliga samtalet fungerade bättre den här gången! Det är verkligen ovanligt!
Hur som helst tyckte jag att jag fick ut en hel del utav mötet, jag känner att jag faktiskt vet vad det är jag ska ta tag i och göra nu och även om jag kommer att ha grymt mycket att göra framöver så underlättar det ofrånkomligen om man vet vad man håller på  med, eller hur?! :)

Dagen idag blev verkligen inte som planerat ... jag hade tänkt att dra igång med uppsatsarbete på teologen klockan åtta, men den senaste tidens näst intill akuta sömnbrist gjorde sig påmind, så det blir ingen Lundatur idag! Ska i stället försöka ägna mig åt välbehövlig städning, förmodligen en handlingstur (då jag kan jag läsa Perlitt, min tyska förbundsteologibok, på vägen och slå två flugor i en smäll!) och lite allmänna ärenden - och så får det bli teologen och fullt fokus på uppsatsen imorgon klockan åtta istället! :)

Inga kommentarer: