måndag 21 november 2011

Jobbig hemresa!

Huvudvärken slog till och det blev en tidig hemfärd idag - som helt oförhappandes visade sig bli fruktansvärt arbetsam.

Bussen jag åker från stationen åker förbi den djurklinik där Zorro avlivades ... det är fortfarande, trots att det har gått ett år nu, jobbigt för mig att åka förbi där. Jag skötte alla Zorros vaccinationer och sånt i Karlstad när vi var där på somrarna, så den 15 november 2010 var första och enda gången vi var där ...

Idag klev en man på vid busshållplatsen precis bredvid kliniken ... med en liten katt i en transportbur. De åkte med nästan hela vägen hem till mig. Och hela resan etsade sig tanken fast, att de fick åka hem ... det fick inte jag och Zorro. Jag känner mig inte "avundsjuk" egentligen, jag unnar alla andra att få det, men det gjorde fasansfullt ont ändå, att se att de fick åka hem tillsammans, och jag fick lämna Zorro kvar ....