söndag 20 november 2011

Arbetsam vecka

Den här veckan har varit tuff på många sätt.
För det första, förstås, i början av veckan var många tankar hos Zorro och det blev mycket arbetsamt mentalt. Känslorna kan man självklart inte sätta på och stänga av med en enkelt knapptryckning (även om det känns som det hade varit praktiskt ibland ...) och eftersom jag hade varit tvungen att skjuta undan en hel del jobbiga tankar och känslor ett tag nu, blev det ganska överväldigande när jag väl fick en chans att faktiskt känna!

Mot slutet av veckan var det istället fysiken som ställde till med problem, och det blev huvudvärk och magvärk och feber och lite av varje ... så den här veckan har som sagt inte varit någon höjdare.

Nu mår jag bättre, både fysiskt och mentalt, och jag upplever ändå att jag har fått ut något utav den här veckan. Eftersom det har varit problematiskt både mentalt och fysiskt har jag fått en chans att faktiskt både tänka och känna lite mer i lugn och ro än vad jag har fått på ett tag nu, och jag behöver såna "andningspauser". Dels kan jag utvärdera och titta igenom vissa saker och det ger mig också en chans att gå in djupare på andra möjliga tankemönster och förhållningssätt - och jag tycker nog att jag, trots allt som varit arbetsamt den här veckan, kommer ur den med en ganska så bra känsla ... jag har hittat en hel del tankar som jag tror är bra och som jag kan jobb med, jag har inte bara ältat samma saker i huvudet utan jag har lyckats hitta i alla fall några nya infallsvinklar på vissa saker, och det gör att jag hyser hopp om att jag ska kunna arbeta med mitt liv på ett bra sätt framöver.

En hel del tankearbete kom igår under en ordentlig långpromenad (som blev betydligt längre än vad jag hade tänkt mig!), men jag märker ändå tydligt att jag behöver sätta mig ner och skriva efteråt. Det är skönt och konstruktivt att tänka mycket när man är ute och går - och många av mina lite nyare tankar kom under promenaden igår, men jag behöver för mig själv strukturera tankarna och "få ordning på dem", och det har jag svårt att göra utan att skriva ordentligt.
Det blev en dagbokssession nu på förmiddagen som kändes mycket bra, och nu är det hög tid att dra igång den här dagen mera aktivt.

Några bilder från gårdagens promenad - jag kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det är de tjusigaste bilder jag någonsin tagit, men de speglar verkligen en november-eftermiddag i Skåne! :)

Inga kommentarer: