onsdag 23 november 2011

Ny layout!

Tyckte jag skulle göra något mer utav bloggens layout - vad tycker ni?
Tanken var att försöka använda bakgrundsbilden även när jag gjorde en banner - och bloggtitelns typsnitt är detsamma som på hemsidan (som verkligen borde uppdateras ... nån gång när jag helt plötsligt får en massa tid över ... eller nåt ...). Det känns som det blir lite mer personligt så här än när man bara använder blogger:s egna mallar!

Hoppas ni gillar den nya layouten i alla fall! :-)

Här händer inte så jättemycket utöver det vanliga. Jag jobbar på en del saker, rent privat och personligt, och det går väl "sådär". Det känns som det går framåt - vilket ju är bra - men otålig som jag är så skulle jag gärna vilja att det gick lite mer straight forward och gärna rätt så mycket fortare! Men det är väl så när man försöker arbeta med förändringar att det är två steg fram och ett steg tillbaka - och så länge det inte är tvärtom får man vara tacksam, eller hur?
Åtminstone har det varit så för mig ...
Livet fungerar inte riktigt som "räta linjens ekvation", eller hur?
(Skrämmande nog - och förmodligen till min pappas stora fasa - är detta i princip det jag i nuläget minns utav högstadie- och gymnasiematten ... y = m + kx .... visst? Tror jag? Skäms själv över att ha gått naturvetenskapligt program på gymnasiet och inte minnas detta ... men ni får gärna fråga mig om hebreiska stamformer!! Mediae waw-yod verb i avledda stamformer? Perfekt med objektsuffix? Eller nåt annat skoj .... *skrattar uppgivet*)

Som sagt så händer inte så mycket annat här nu, jag kämpar fortfarande med tyskan och även det går alldeles för långsamt framåt för mitt otåliga jag. Jag vet att jag måste få koll på tyskan, men det är helt klart lättare sagt än gjort och jag pendlar mellan att slå upp i princip vartannat ord i en 300 sidor lång, ganska komplicerad, bok - vilket gör att jag inte kommer någonstans känns det som - och att försöka bara plöja för att förhoppningsvis fatta nånting - vilket gör att jag faktiskt inte fattar så mycket som jag borde ... Antar att det gäller att vara ihärdig och ha tålamod ... och helt enkelt hoppas på det bästa!

Inga kommentarer: