söndag 27 november 2011

Första advent

Trevlig första advent!

Hoppas ni allihop har haft en fin helg och en mysig dag.
Själv är jag ju inte så där vansinnigt förtjust i julen, jag tycker det mest handlar om stress och press något slags "yttre krav" på att allting alltid måste vara helt perfekt - vilket det aldrig någonsin blir! Men det kanske bara är jag som är cynisk, vad vet jag?! :-)

Det stora att rapportera härifrån idag är förstås vädret då det stormar riktigt riktigt ordentligt nu. SMHI har utfärdat en klass 3-stormvarning för Halland och Skåne, och all tågtrafik på Västkustbanan är inställd åtminstone till midnatt! Yikes!
Jo, det blåser som sagt riktigt ordentligt här - jag är glad över att vi fick nya fönster för ett par år sen, för nu låter det i alla fall inte som om fönsterrutorna ska knäckas (vilket det gjorde tidigare när det stormade), men det är inte värst roligt ändå ... lyktstolparna lever ganska farliga liv och svajar betänkligt utanför balkongen!

Jag är mest bekymrad för morgondagen då jag verkligen verkligen skulle behöva vara i Lund ... så det är väl bara att be och hoppas att meteorologerna har rätt, att stormen bedarrar och att tågtrafiken i alla fall är igång imorgon bitti.
Imorgon förmiddag är tanken att jag (och kanske E.?) ska besöka ett mentorsmöte - vi har ju äntligen fått uppsatsmentorer på CTR nu, M. hoppade in på det och hon är en toppenduktig mentor ... men jag är lite nyfiken på hur det funkar just på uppsatskurserna, och imorgon är det det sista mötet för terminen - så jag skulle verkligen vilja vara med på det ... och inte sitta fast i Kävlinge eller Dösjebro eller nåt annat litet ställe bara för att tågen inte går.
Inte mycket att göra annat än att hålla tummarna!

Annars blir det mest uppsatsfokus i veckan, vi ska ha SI-lunch på tisdag (tror jag, måste nog dubbelkolla det!), där det blir lite festligt då vi äter ute istället för att ta med egen lunch, det blir lite avtackning av E. som slutar till årsskiftet (då jag tar över), och MR (Mänskliga rättigheter) som tidigare fallit under CTR kommer att flytta över till Historiska institutionen så vi kommer att tappa de mentorerna också.

Jag har läst igenom O:s seminariematerial i helgen, till seminariet den 6 december - verkligen mycket spännande, jag ser fram emot seminariet! Men det är ändå lite skönt att ha läst det nu, för då kan jag lägga allt fokus på uppsatsen under veckan, vilket minst sagt kommer att behövas.

Så nu får vi bara hålla tummarna för att tågen kommer att köra imorgon bitti! :-)

Inga kommentarer: