fredag 4 november 2011

Varannandagsvecka

Det har verkligen varit varannan dag bra, varannan dag dålig den här veckan (fast jag hoppas kunna bryta det idag!).
Måndagen var av någon anledning bara helt och totalt fel på alla möjliga sätt och vis, medan tisdagen var en betydligt bättre dag! Det fungerade bra på teologen, tyskan verkade släppa i alla fall lite grand, och jag fick möjlighet att prata med en hel del riktigt trevliga människor (ett samtal var verkligen totalt otippat men blev bra!) och det kändes bra helt enkelt.
Onsdagen däremot var inte alls en bra dag - jag var totalt genomtrött hela dagen, trots att jag tog mig in till teologen var det oerhört motigt att få något gjort överhuvudtaget och jag höll bokstavligt talat på att somna konstant ... så det blev en ganska så tidig hemfärd och en arbetsam eftermiddag.

Igår torsdag var återigen en bra dag, trots en mycket tidig morgon. Hade fått en lapp i brevinkastet om mitt försvunna element i hallen, som nu skulle monteras tillbaka - mellan 07 och 14 ... Eftersom jag alltid var tvungen att vara hemma när jag hade Zorro och det skulle komma hantverkare känner jag mig nu mer eller mindre tvungen att INTE vara hemma när de kommer - allt har en tendens att bli så väldigt komplicerat då, så nu håller jag mig borta så mycket jag kan. Det blev alltså en tidig morgon och jag var på CTR före kl. åtta!
Övergav tyskan -  jag kommer ändå inte att hinna gå igenom och skriva nåt om den boken innan måndag, så nu får den vila tills efter nästa handledningstillfälle - och det var alldeles fantastiskt att få läsa på engelska igen!!!! :) Det blev också samtal med trevliga människor och jag kom överens med nuvarande Metodhandledaren att vi skulle äta lunch och diskutera SI-kontrakt! Det är verkligen en fantastisk möjlighet att få komma in i det här jobbet lite successivt innan jag faktiskt tar över på allvar och jag vill ta alla chanser jag kan att faktiskt utnyttja det också!
Det blev lite tidig lunch och jag lärde mig mycket om SI, mera "tekniska detaljer" än vad jag har tänkt på förut. Dels hur man praktiskt skriver kontrakt, men kanske framför allt hur man räknar på tjänster med antal veckor, heltids- och halvtidsmentorer och uppsatsmentorer, antal träffar kontra antal veckor ... Det känns lite småkomplicerat så det var bra att vi kunde gå igenom det - och förhoppningsvis begrep jag det mesta i alla fall! :)
Eftersom jag inte är anställd och bara har ett student-id, kommer jag inte åt och kan skriva ut saker som kontrakt och enkäter som ska delas ut så vi bestämde oss för att göra en uppsättning kopior så jag har ett tag framöver ... så jag spenderade en bra stund i kopieringsrummet där det kopierades för livet! :) Men det är fantastiskt, nu har jag material till ett bra tag!

Sen blev det hemfärd och mitt element var färdigt och monterat! Halleluja!! Vågar man kanske eventuellt möjligen tro att jag kan slippa hantverkare ett tag nu??? Eller ska de göra nåt annat nu? Byta golv? Riva ut väggar? Vem vet?

Jag har tagit "ledigt" från teologen idag, och nu gäller fyra dagars intensivt skrivande, så jag har något att komma med till handledning i början av nästa vecka ... så nu ska jag försöka att släppa lite utav "SI-tänket" som kom igår och gå in i fullt "uppsats-tänk"! :)

Trevlig helg!

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Hoppas verkligen du slipper hantverkare nu!!

Jessica sa...

Thanks - hoppas jag med! Varje dag jag kommer hem och det INTE ligger en sån otäck lapp på hallgolvet blir jag lättad! :)